BUDVA - Prva grupa gostiju iz Kine
mogla bi već da doputuje početkom naredne godine, a Crna Gora, mogla bi
da „zavede“ kinesko tržište, trenutno jedno od „najjačiih na svijetu“,
činjenicom da je most na Đurđevića Tari, most iz partizanskog filma
"Most" koji je jedan od najpopularnijih filmova u toj mnogoljudnoj
zemlji.
Predstavnici 14 kineskih tour-operatora i medija, bili su impresionirani
činjenicom, da se taj most nalazi u našoj zemlji, za koju, kako sami
kažu, nijesu mnogo čuli. Desetominutno izlaganje impresija predstavnika
vodeće poslovne grupe Bai Šua samo je potvrdilo priče da je jugoslovnska
kinemetaografija u toj zemlji i dalje popularnija od holivudske.
Jedan
od organizatora ovog studijskog putovanja, kompanija “Adria D.M.C” iz
Budve, upriličila je preksinoć u bečićkom hotelu “Queen of Montenegro”,
susret sa lokalnim medijima.
“Posjetili smo Sloveniju, Crnu Goru i
Albaniju. Crna Gora je za nas nova destinacija. Kina je imala dobre
odnose sa Jugoslavijom, sa predsjednikom Titom, i to su neka znanja koja
imamo iz tog perioda. Film „Most“ je jedan od najpopularnijih u našoj
zemlji. Bili smo jako uzbuđeni kada smo vidjeli taj most na Đurđevića
Tari. Stigli smo već kada je bio mrak, ali smo uspjeli da bacimo kamen u
kanjon. Sa Crnom Gorom, smo bili upoznati preko tog filma, ali smo kroz
ovo putovanje mogli vidjeti da je prelijepa zemlja, ima predivnu
prirodu i mnogo toga da se vidi”, kazao je Šu.
Direktorka TO Budve Jelena Rađenović istakla je da je tržište Kine vrlo interesantno za produženje sezone.
“Svjesni
smo da nije lako dovesti turistu iz Kine, jer su tu mnogi
ograničavajući elementi, od neophodnosti vize, do udaljenosti i
nepostojanja direktne veze. Ono što vidimo kao mogućnost je spajanje i
pravljanje neke balkanske ili istočnoevropske ture, gdje bi Crna Gora i
Budva svakako imale šansu. Budva im je interesantna za organizovanje
medenih mjeseca, a posebno im je interesantna kazino ponuda”, kazala je
Rađenovićeva.
Zahvaljujući partnerima iz Albanije i Turkiš
erlajnza, kako je kazao direktor “Adria D.M.C“ Branko Kažanegra, uspjeli
su prvi put da na ove prostore dovedu studijsku grupu.
“Znali
smo da Crna Gora ne može biti jedina ciljna destinacija, da neko potegne
toliki put da dođe ovdje. Ali ovo područje je jako interesantno, zbog
istorijskih, političkih veza, zbog toga što na jednom malom prostoru
kakav je Balkan, nalazi se toliko različitosti. Naša namjera ubuduće je
da ponudimo takve programe koje će uključivati nekoliko zemalja”, kazao
je Kažanegra i dodao da, o kakvom je tržištu riječ, dovoljno govori
podatak da u Pekingu ima više milionera, nego što Crna Gora ima
stanovnika.
Da je popularni glumac nekadašnje Jugoslavije
Velimir-Bata Živojinović i film „Valter brani Sarajevo“ već decenijama
najgledaniji film u Kini, potvrdili su predstavnici poslovne grupe, ali
isto tako bili su iznenađeni činjenicom, da su Budva i Crna Gora spremne
da za grupe kineskih gostiju naprave i ture obilaska svih onih predjela
u kojima su se snimali partizanski filmovi.
Ideja da bi osim
mosta na Đurđevića Tari mogli čak i lično upoznati popularnog Valtera,
odnosno da bi za velike grupe gostiju budvanska Turistička organizacija
bila spremna da se potrudi i da dovede Živojinovića i napravi takav
turistički aranžman, naišla je na pravo oduševljenje Kineza.
Нема коментара:
Постави коментар