понедељак, 21. новембар 2011.

Na Luštici će biti hoteli, vile, apartmani i golf teren

TIVAT - Skupština opštine Tivat usvojila je četiri planska dokumenta, od kojih se dva odnose na budući luksuzni turistički resort na tivatskom dijelu poluostrva Luštica, čime je stvoren planski osnov za početak fazne realizacije projekta „Luštica Development“, vrijednog 1,1 milijardu eura.
Odbornici su usvojili DUP-ove „Golf i Donji Radovići zapad“ i „Donji Radovići centar“, koje je uradio podgorički CAU, a koji, pored ostalog, predviđaju izgradnju velikog golf terena sa 18 rupa, četiri hotela i niz vila, apartmana, stambenih i objekata sa centralnim, komercijalnim i javnim sadržajima u budućem turističkom gradu, koji će na Luštici graditi egipatsko-švajcarska kompanija „Orascom Development“.

Ta dva DUP-a tretiraju ukupnu površinu od oko 250 hektara, koja je sada najvećim dijelom neizgrađeno zemljište, a samo manji dio pripada kompleksu bivše vojne kasarne u Radovićima.

Na tom prostoru biće izgrađeno ukupno 450.000 kvadrata bruto-građevinske površine raznih objekata, među kojima i četiri hotela – dva kapaciteta po 600 kreveta, jedan kapaciteta 300, i jedan mali butik-hotel od 50 ležaja, ali i nova srednja turistička škola, vatrogasna i policijska stanica, zdravstvena ustanova i ostalo.

Pored dva DUP-a, koja se odnose na Lušticu, SO Tivat je usvojila i izmjene i dopune DUP-a „Radovići“, kao i novi DUP „Gradiošnica“ koji, pored ostalog, predviđa i izmiještanje na područje Mrčevca zone komunalnih servisa koja se sada nalazi blizu centra Tivta.

SO je dala saglasnost na sporazum opština Tivat i Kotor o izgradnji, upravljanju i održavanju zajedničkog postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda, te izmijenila odluke o auto-taksi prevozu i gradskom i prigradskom linijskom prevozu putnika, kao i izgradnji pomoćnih objekata.

So Tivat je dala saglasnost na sporazum opština Tivat i Kotor o izgradnji, upravljanju i održavanju zajedničkog postrojenja za prečišćavanje otpadnih vodaNakon kraće rasprave, parlament je donio i „odluku o rješavanju stambenih potreba lica koja bira ili imenuje SO ili predsjednik Opštine i drugih lica čiji je rad od posebnog interesa za opštinu Tivat“.

Predsjednica Savjeta za razvoj i zaštitu lokalne samouprave Svetla Đikanović predložila je da jedan od kriterijuma za davanje prednosti pri dodjeli stanova tim licima bude i činjenica da neki od njih u svojim porodicama imaju i osobe sa posebnim potrebama, a predlagač, opštinski sekretar za finansije i budžet Ivan Novosel (DPS) nije prihvatio predlog Mata Marovića (HGI) da SO ima zadnju riječ pri dodjeli stanova, time što bi davala konačnu saglasnost na odluku koju prethodno donese Komisija za raspodjelu.

„Izabrana i imenovana lica se stalno mijenjaju, a to što ih neko bira ili imenuje ne znači da se radi o kvalitetnim ili deficitarnim kadrovima koji su zaista potrebni ovom gradu. Stoga treba biti jako oprezan da se kroz ovu odluku benefiti za rješavanje stambenog pitanja pod povlašćenim uslovima ne prenesu i na one koji to ne zaslužuju“, upozorio je Marović.

SO je prihvatila i informaciju o ostvarenju budžeta Opštine za prva tri kvartala ove godine u kojoj se navodi da se do kraja septembra u gradsku kasu slilo ukupno 9,11 miliona eura, što je čak 90,22 odsto ukupno planiranih prihoda za 2011. godinu.

Neshvatljivo je da je za devet mjeseci potrošeno samo 27 odsto sredstava planiranih za kapitalna ulaganja, i to se već godinama ponavlja.„Moramo imati u vidu da to nije realan prikaz prihoda, jer smo u ovogodišnji budžet od lani prenijeli skoro četiri miliona eura, pa ispada da je naš realni budžet oko šest do sedam miliona. Neshvatljivo je da je za devet mjeseci potrošeno samo 27 odsto sredstava planiranih za kapitalna ulaganja, i to se već godinama ponavlja. Moramo ili bolje planirati budžet, ili kadrovski ojačati Direkciju za investicije, kako bi građani Tivta što prije dobijali nove objekte komunalne infrastrukture koji su ovom gradu potrebni“, kazao je Rato Brajković (Nova).

Na to mu je gradonačelnik Dragan Kankaraš (DPS) odgovorio da je “problem u komplikovanoj i dugotrajnoj proceduri javnih nabavki”.

„U ovom trenutku imamo oko 800.000 eura vrijednosti tendera koje ne možemo da zaključimo već 6-7 mjeseci, a novac koji smo prenijeli iz prošlogodišnjeg budžeta dobro će nam doći za ulazak u novi kredit sa njemačkom KfW bankom za finansiranje treće faze gradnje gradskog kanalizacionog sistema, koja će koštati oko 11 miliona eura“, naglasio je Kankaraš.

Нема коментара:

Постави коментар